Odpowiadam w oparciu o Tradycję, Pismo św. oraz dokumenty Magisterium Kościoła. Nazywam się Dariusz Józef Olewiński. Jestem kapłanem Archidiecezji Wiedeńskiej. Tytuł doktora teologii przyznano mi na Uniwersytecie w Monachium na podstawie pracy doktorskiej przyjętej przez późniejszego Prefekta Kongregacji Doktryny Wiary, kard. Gerharda L. Müllera oraz examen rigorosum z oceną "summa cum laude". Od 2005 r. prowadziłem seminaria na uniwersytecie w Monachium oraz wykłady w seminarium duchownym.
Jaki jest stosunek Kościoła do UFO?
Nie ma oficjalnego stanowiska Kościoła w tej sprawie. Wynika to z następujących powodów:
1. Kościół nie zajmuje się wszystkim, czym zajmują się mniej czy bardziej poważne publikacje. Kościół zabiera głos dopiero wtedy, gdy jest konieczność, tzn. gdy nie wystarczy zwykły, zdroworozsądkowy osąd, oraz sprawa dotyczy bezpośrednio prawd wiary i obyczajów.
2. W kwestii UFO wystarczy zastosować zwykłe zasady zdroworozsądkowego osądu. Prowadzi to dość łatwo do wniosku, że nie można tu mówić o faktach, lecz raczej o fantazji, fingowaniu czy wręcz kłamstwach.
Miesięcznik "Egzorcysta" niestety nierzadko popełnia dość ewidentne oszustwa na czytelnikach zwłaszcza pod względem merytoryczno-teologicznym, na co już kiedyś musiałem wskazać:
https://teologkatolicki.blogspot.com/2018/10/czy-szatan-moze-materializowac.html
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
-
Chociaż już od dłuższego czasu odpowiadam na tego typu pytania, to jednak widocznie nadal są niejasności i potrzeba dalszych wyjaśnień...
-
W kwestii heroiczności cnót Ulmów już się wypowiedziałem ( tutaj ). W skrócie: mimo możliwej czy prawdopodobnej szlachetnej motywacji rodz...
-
Dzięki wskazówce życzliwego czytelnika trafiłem na książkę z wypowiedzią bodaj najwybitniejszego polskiego dogmatyka katolickiego w okresi...
-
Sprawa rodziny Ulmów nadal nie została dostatecznie teologicznie najaśniona. Nie sprzyja temu napędzany odgórnie - zarówno politycznie jak...
-
Problem jest głębszy. Otóż beatyfikowanie dziecka nienarodzonego można tak samo uzasadnić jak beatyfikowanie nieochrzczonych niemowląt, an...
-
Kwestia dotyczy wprost autonomii Kościoła, w odpowiednim sensie stosunków między Kościołem a państwem. W tej kwestii są dwie zasadnicze p...
-
30 listopada 2023 roku na stronie znanego watykanisty Marco Tosatti'ego została opublikowana deklaracja będąca pierwszą tego typu reakc...
-
Samo patrzenie na nagie ciało nie jest grzechem. Grzechem jest natomiast pożądanie w znaczeniu pragnienia zgrzeszenia, czyli popełnienia ...
-
Przypadkowo natknąłem się na wypowiedź szeroko znanego x. Piotra Glasa, który tym razem i to raczej bezwiednie potwierdza moją opinię w spra...
-
Przy okazji aktualnej sprawy posła Grzegorza Brauna (więcej tutaj ) słusznie nasuwa się pytanie, czy katolikowi wolno uczestniczyć w świętow...
"Miesięcznik "Egzorcysta" niestety nierzadko popełnia dość ewidentne oszustwa na czytelnikach"
OdpowiedzUsuń"nierzadko" czyli zatem jak często?
A gdyby jakimś cudem UFO istniało (w sensie istoty mające rozum itp.) to czy przeczyło by to jakiemuś dogmatowi?
OdpowiedzUsuńProsiłbym Wielebnego o odpowiedź
UsuńRozumiem, że chodzi o to, czy jest teologicznie dopuszczalne istnienie istot rozumnych nie będących ludźmi, czyli pozaziemskich. Otóż po pierwsze, nic nie wskazuje na ich istnienie, a to jest konieczne by teologia się tym zajęła. Po drugie, teologia zajmuje się faktami, nie fantazjami (mniej czy bardziej niedorzecznymi).
UsuńA czy przypadkiem istnienie pozaziemskich istot rozumnych nie byłoby to sprzeczne z monogenizmem?
UsuńNie, ponieważ
Usuń1. takie istoty nie muszą być ludźmi (istnieją też nieludzkie istoty rozumne, jak aniołowie)
2. a jeśli byłyby ludźmi, to nie musiałyby zgrzeszyć.
Wydaje mi się jednak, że defincja człowieka to "istota rozumna i cielesna". Rozumni kosmici spełnialiby chyba tę definicję. Aniołowie jej nie spełniają, bo są czysto duchowe.
Usuń