tag:blogger.com,1999:blog-3571390353214624911.post7542995581485117597..comments2024-03-28T15:44:31.527+01:00Comments on Teolog katolicki odpowiada: Jakie jest nauczanie Kościoła w sprawie tzw. stosunków przerywanych?sacdrdjohttp://www.blogger.com/profile/10457098296549598210noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-3571390353214624911.post-55573753193516248282020-12-13T21:08:03.044+01:002020-12-13T21:08:03.044+01:00Czyli wolno przerwać współżycie tylko wtedy, gdy n...Czyli wolno przerwać współżycie tylko wtedy, gdy nie miało się na początku takiej intencji i potem sobie coś "przypomnieliśmy"?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3571390353214624911.post-49238036490473745822020-12-13T16:48:08.584+01:002020-12-13T16:48:08.584+01:00Nie wolno. Nie wolno. sacdrdjohttps://www.blogger.com/profile/10457098296549598210noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3571390353214624911.post-6804093800912784492020-12-13T12:21:29.829+01:002020-12-13T12:21:29.829+01:00Czyli jaka jest konkluzja? Wolno czy nie wolno?Czyli jaka jest konkluzja? Wolno czy nie wolno?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3571390353214624911.post-84418510564349598602020-12-12T13:40:14.990+01:002020-12-12T13:40:14.990+01:00Ale według obecnego magisterium są dwa znaczenia a...Ale według obecnego magisterium są dwa znaczenia aktu małżeńskiego i nie jest podane które jest drugorzędne.i jest aspekt jednoczący(a nie usmierzenie poządliwosci) i prokreacyjny <br /><br /><br />KKK 2366 Płodność jest darem, celem małżeństwa, ponieważ miłość małżeńska ze swojej natury zmierza do tego, by być płodną. Dziecko nie przychodzi z zewnątrz jako dodane do wzajemnej miłości małżonków; wyłania się w samym centrum tego wzajemnego daru, którego jest owocem i wypełnieniem. Dlatego Kościół, który "opowiada się za życiem" (Jan Paweł II, adhort. apost. Familiaris consortio, 30). naucza, że "każdy akt małżeński powinien pozostać sam przez się otwarty na przekazywanie życia ludzkiego" (Paweł VI, enc. Humanae vitae, 11). "Nauka ta, wielokrotnie podawana przez Urząd Nauczycielski Kościoła, ma swoją podstawę w ustanowionym przez Boga nierozerwalnym związku, którego człowiekowi nie wolno samowolnie zrywać, między podwójnym znaczeniem aktu małżeńskiego: znaczeniem jednoczącym i prokreacyjnym" (Paweł VI, enc. Humanae vitae, 12; por. Pius XI, enc. Casti connubii).Anonymousnoreply@blogger.com